pl:Car Terms:D:DSG PL/PL

Glosariusz SEAT

Poznaj terminologię od A do Z.

D

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów - DSG

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów, znana również jako skrzynia z bezpośrednią zmianą biegów (DSG), stanowi nowoczesną ewolucję zespołu skrzyń biegów SEAT-a. W pełni automatyczna, 6-biegowa skrzynia biegów charakteryzuje się zdolnością do zmiany biegu bez przerywania trakcji. W rezultacie zmiana biegów jest bardzo płynna i niemal nieodczuwalna dla Ciebie i Twoich pasażerów.

Skrzynia biegów z bezpośrednią zmianą biegów posiada dwa mosiężne sprzęgła, które wykorzystują dwa wałki napędowe do obsługi odpowiednio 1, 3, 5 i biegu wstecznego (sprzęgło 1) lub 2, 4 i 6 biegu (sprzęgło 2). Podczas zmiany biegu następny bieg jest wstępnie wybrany, ale jeszcze nie włączony. W ciągu trzech do czterech setnych sekundy jedno sprzęgło otwiera się, a drugie zamyka. W ten sposób zmiana biegów odbywa się w sposób niezauważalny dla kierowcy i bez przerw w trakcji.

W zależności od stylu jazdy, inteligentna elektronika sterująca umożliwia oszczędność paliwa nawet do 10% w porównaniu z 6-biegową skrzynią manualną. Rewolucyjna technologia 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej SEAT-a jest dostępna również dla mniejszych silników, które rozwijają moment obrotowy do 250 niutonometrów. Zasadniczą różnicą w stosunku do 6-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej jest nowe, podwójne sprzęgło, które nie jest poddawane kąpieli olejowej i pracuje na sucho. Dzięki temu podzespół ma większą wydajność, co skutkuje zmniejszeniem zużycia paliwa i emisji spalin, a także zapewnia jeszcze większy komfort oraz przyjemność z jazdy.

 

Pobierz cennik

Pobierz cennik

Skonfiguruj

Skonfiguruj

Jazda próbna

Jazda próbna

Auta dostępne od ręki

Auta dostępne od ręki