pl:Car Terms:M:Torque PL/PL

Glosariusz SEAT

Poznaj terminologię od A do Z.

M

Moment obrotowy

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów stanowi nowoczesną ewolucję zespołu skrzyń biegów firmy SEAT. W pełni automatyczna, 6-biegowa skrzynia charakteryzuje się zmianą biegu bez przerywania trakcji. W rezultacie zmiana biegów jest bardzo płynna i odbywa się niemal niezauważalnie dla pasażerów. Skrzynia biegów typu direct shifting posiada dwa mokre sprzęgła, które wykorzystują dwa wałki napędowe do obsługi odpowiednio 1, 3, 5 i biegu wstecznego (sprzęgło 1) lub 2, 4 i 6 biegu (sprzęgło 2). Podczas zmiany biegu następny bieg jest już wstępnie wybrany, ale jeszcze nie włączony. W ciągu trzech do czterech setnych sekundy jedno sprzęgło otwiera się, a drugie zamyka. W ten sposób zmiana biegów odbywa się w sposób niezauważalny dla kierowcy i bez przerw w trakcji.

W zależności od stylu jazdy, inteligentna elektronika sterująca pozwala zaoszczędzić do 10% paliwa w porównaniu z 6-biegową skrzynią manualną.

Dzięki 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej rewolucyjna technologia przekładni SEAT-a jest dostępna również dla mniejszych silników, które rozwijają moment obrotowy do 250 niutonometrów. Zasadniczą różnicą w stosunku do 6-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej jest nowe podwójne sprzęgło, które pracuje na sucho, a nie w kąpieli olejowej. Suche sprzęgło ma zwiększoną wydajność. Konsekwencją tego jest: dalsze obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin, jeszcze większy komfort i przyjemność z jazdy. W nowym DSG dopracowano szczegóły, zrezygnowano z komponentów i dzięki temu udało się zmniejszyć masę pojazdów.

Pobierz cennik

Pobierz cennik

Skonfiguruj

Skonfiguruj

Jazda próbna

Jazda próbna

Auta dostępne od ręki

Auta dostępne od ręki