Grupa Volkswagen zamierza uczynić Hiszpanię strategicznym filarem swoich globalnych planów elektryfikacji. Podczas Dnia Nowej Strategii Samochodowej firma przedstawiła swoją mapę drogową do 2030 roku. Volkswagen Group i SEAT SA chcą współpracować z hiszpańskim rządem, aby przekształcić kraj w wiodący ośrodek elektromobilności. W tym celu Grupa będzie ubiegać się o udział w Strategicznym Projekcie na rzecz Ożywienia Gospodarczego i Transformacji (PERTE).
Grupa Volkswagen chce wybudować w Hiszpanii swoją trzecią fabrykę ogniw akumulatorowych dla pojazdów elektrycznych.
W ramach projektu Future: Fast Forward Grupa Volkswagen dołoży wszelkich starań, aby wybudować fabrykę ogniw akumulatorowych w Hiszpanii. Po Szwecji i Niemczech Hiszpania mogłaby stać się miejscem trzeciej lokalizacji jednej z sześciu gigafabryk w Europie. Ponadto w Hiszpanii mogłaby być produkowana planowana seria aut elektrycznych Small BEV Family. Samochody elektryczne Small BEV Family odegrają kluczową rolę w popularyzacji elektromobilności w Europie, bo dzięki nim neutralna dla klimatu e-mobilność stanie się dostępna dla większej liczby klientów.
Hiszpania może stać się kluczowym filarem naszej strategii elektrycznej. Jesteśmy gotowi stworzyć w tym kraju cały łańcuch elektromobilności: produkcję pojazdów elektrycznych, komponentów do samochodów elektrycznych i nową fabrykę ogniw. W zależności od uwarunkowań i wsparcia publicznego od 2025 roku seria samochodów elektrycznych typu Small BEV Family mogłaby być produkowana w Hiszpanii – tłumaczy Herbert Diess, prezes Grupy Volkswagen.
Kontynuujemy naszą strategię dotyczącą ogniw akumulatorowych i jesteśmy gotowi wybudować trzecią gigafabrykę – w Hiszpanii. Ta lokalizacja zwiększyłaby bezpieczeństwo dostaw dla planowanej produkcji pojazdów elektrycznych w Hiszpanii. Podobnie jak w przypadku naszych dwóch pierwszych planowanych fabryk w Salzgitter i Skellefteå, potencjalną gigafabrykę zamierzamy budować wspólnie z partnerem strategicznym. W końcowej fazie, pod koniec dekady, elektrownia mogłaby mieć roczną wydajność 40 gigawatogodzin – dodaje Thomas Schmall, członek zarządu Grupy Volkswagen ds. technologii, dyrektor generalny Volkswagen Group Components oraz prezes zarządu SEAT SA.
Będziemy ubiegać się o udział w programie PERTE ogłoszonym przez hiszpański rząd. Realizacja pełnego potencjału projektu Future: Fast Forward wymaga zarówno wsparcia publicznego, jak i inwestycji. Naszym celem jest współpraca z władzami Hiszpanii, aby przekształcić ten kraj w europejskie centrum elektromobilności. Natomiast zakład produkcyjny SEAT SA w Martorell będzie wytwarzał wyłącznie pojazdy elektryczne. Półwysep Iberyjski jest kluczowy do osiągnięcia neutralnej klimatycznie mobilności w Europie do 2050 roku. Jesteśmy gotowi przekształcić hiszpański przemysł motoryzacyjny i wnieść znaczący wkład w dekarbonizację Europy Południowo-Zachodniej – powiedział Wayne Griffiths, prezes SEAT-a i CUPRY.
Projekt Future: Fast Forward prowadzi do elektryfikacji przemysłu motoryzacyjnego w Hiszpanii.
Podczas dorocznej konferencji prasowej w marcu 2021 roku SEAT przedstawił ambitny projekt pod nazwą Future: Fast Forward. Ma on doprowadzić do elektryfikacji przemysłu motoryzacyjnego w Hiszpanii. Głównym celem tego planu jest produkcja od 2025 roku w Hiszpanii miejskich samochodów elektrycznych.
Projekt Future: Fast Forward jest powiązany z programem PERTE i wsparciem publicznym.
Miejski samochód elektryczny to duży projekt pod względem potencjalnej liczby wyprodukowanych pojazdów. Jego produkcja będzie kamieniem milowym w drodze do zrównoważonego rozwoju i walki ze zmianami klimatycznymi. Co więcej, produkcja tego typu pojazdów mogłaby być motorem transformacji hiszpańskiego przemysłu motoryzacyjnego. Jeśli chcemy osiągnąć założenia Zielonego Ładu i aby elektromobilność stała się dostępna dla mas, potrzebujemy pojazdów w segmencie od 20 do 25 tysięcy euro.
Projekt Future: Fast Forward to też szansa na zwiększenie zatrudnienia szczególnie młodych ludzi, bo w jego realizacji oprócz SEAT-a będą uczestniczyć lokalne centra technologiczne oraz duże, średnie i małe firmy.