2019.0.11.0 PL/PL

Lata 80.

Narodziny Ibizy i wejście na scenę Volkswagena. 

Nasza historia

1980

Na rynek zostaje wprowadzony SEAT Panda, który od razu staje się najbardziej ulubionym samochodem Hiszpanii: jego wnętrze jest proste i praktyczne, ze słynnymi zdejmowanymi pokrowcami SEAT-a, które łatwo można wyprać. Auto ma wiele wersji i limitowanych edycji, stąd też staje się ulubieńcem ludzi młodych.

1982

We wrześniu zostaje podpisane przemysłowe i handlowe porozumienie między SEAT-em i Volkswagenem.
Zaprezentowany zostaje SEAT Fura. Jego sportowa wersja, Fura Crono, odnosi wielki sukces i staje się podstawą do pierwszej serii wyścigów fabrycznych: Copa Fura.

1983

Prezentacja SEAT-a Rondy. To pierwszy samochód, który jest oficjalnie eksportowany. Rozpoczyna się eksport do Europy. 
Powstaje SEAT Marbella, który jest wynikiem transformacji SEAT-a Pandy. SEAT Marbella również staje się bardzo popularny i zyskuje zwolenników wśród młodzieży.

1984

Pierwszy SEAT Ibiza zjeżdża z linii produkcyjnej Zona Franca 27 kwietnia. Jest efektem współpracy SEAT-a z włoskim projektantem Giugiarem, niemieckimi inżynierami z Karmanna oraz ze znanym producentem samochodów – Porsche. Samochód jest uważany za rewolucyjny w marce SEAT-a i zostaje okrzyknięty najbardziej zjawiskowym w historii firmy.

1985

Na rynek wjeżdża SEAT Malaga jako sedanowa wersja Rondy. Ma wyjątkowo dużą pojemność bagażnika. Jest uważany za samochód rodzinny i w drugiej połowie lat 80. osiąga szczyty sprzedaży.
Założony zostaje zespół sportowy SEAT-a, SEAT Sport.

1986

W lipcu Volkswagen kupuje 51% akcji SEAT-a. Pod koniec roku zwiększa swój stan posiadania do 75%.

1989

Rozpoczyna się produkcja w fabryce Martorell.

Pobierz cennik

Pobierz cennik

Skonfiguruj

Skonfiguruj

Znajdź dealera

Znajdź dealera

Jazda próbna

Jazda próbna