2019.0.15.0 PL/PL

2017 Annual Report

SEAT ogłasza raport finansowy 2017 i swoją wizję przyszłości

SEAT S.A. ogłosił najlepsze wyniki finansowe w swojej historii – hiszpański producent zakończył 2017 rok z zyskiem operacyjnym na poziomie 191 milionów euro (w 2016 roku – 153 miliony euro), czyli wynikiem o 24,8% wyższym w porównaniu do ubiegłego roku. Obrót marki wyniósł 9,892 miliarda euro, czyli o 11,2% więcej niż w 2016 roku. Jednocześnie SEAT zapowiedział ofensywę z zakresie samochodów elektrycznych w 2020 – do tego czasu co 6 miesięcy będzie wprowadzał na rynek nowy model.

Luca de Meo: "Cieszymy się, że osiągnęliśmy najlepsze wyniki w historii firmy.”

Rok 2017 był dla hiszpańskiej marki rokiem rekordów. SEAT dostarczył na lokalne rynki 468 400 pojazdów, czyli o 14,6% więcej niż rok wcześniej.

– Wszyscy członkowie zespołu SEAT-a mogą być dumni z tych wyników. Rok 2017 przyniósł przyspieszenie sprzedaży i obrotów, co przełożyło się na solidny wzrost naszego zysku operacyjnego. Cieszymy się, że osiągnęliśmy najlepsze wyniki w historii firmy, a jednocześnie chcemy nadal silnie rozszerzać naszą działalność – mówi Luca de Meo, Prezes SEAT-a.

W pierwszym pełnym roku sprzedaży nowy SUV znalazł na całym świecie 78 700 nabywców.

2017 rok dla SEAT-a minął pod znakiem największej ofensywy produktowej w historii. Na drogi wyjechały kolejno: Leon po faceliftingu, piąta generacja Ibizy i najnowszy crossover Arona. Swoją pozycję umacniał także SUV Ateca, z którym marka osiągnęła rekordowe wyniki sprzedażowe na rynkach takich jak Niemcy, Wielka Brytania, Austria, czy Szwajcaria. W pierwszym pełnym roku sprzedaży nowy SUV znalazł na całym świecie 78 700 nabywców. Klienci nadal reagują na niego entuzjastycznie, o czym świadczą tegoroczne wyniki sprzedaży globalnej, która w styczniu i lutym wzrosła o 23,1% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W tym czasie łączna produkcja pojazdów marki SEAT wzrosła o 14,9%, do liczby 479 300 samochodów.

Hiszpańska marka nie powiedziała tym samym ostatniego słowa. Do 2020 roku SEAT co 6 miesięcy będzie wprowadzał na rynek nowy model. Pierwszymi nowościami – jeszcze w 2018 roku – będą modele: Tarraco i CUPRA Ateca. W przyszłym roku pojawi się nowa generacja Leona, dostępna w dwóch wersjach nadwozia: hatch back (5D) oraz ST. W 2020 roku z taśmy produkcyjnej w Martorell zjedzie natomiast pierwszy samochód elektryczny (o zasięgu min. 500 km i możliwościami jazdy autonomicznej na min. poziomie 2) oraz pierwszy model z segmentu CUV (Crossover Utility Vehicle).   

Podczas swojej prezentacji Luca de Meo zaznaczył, że rozwój SEAT-a w przyszłości opierał się będzie na czterech filarach: „więcej marek, więcej rynków, więcej modeli i więcej wersji napędu”. Realizacja tej ambicji już się rozpoczęła – w 2018 roku SEAT wprowadził na rynek markę CUPRA, która ma generować większe zyski, przyciągnąć nowych klientów, aktywnie uczestniczyć w motorsporcie, a także integrować nowe technologie i napędy.

Luca de Meo rozwinął również wątek globalizacji marki. SEAT działa obecnie na 80 rynkach, ale jedynie 15% ogółu sprzedaży dokonuje się poza Europą. Strategicznymi regionami rozwoju marki w przyszłości będą: Afryka Północna, Ameryka Łacińska i Meksyk. Od niedawna SEAT-a nabyć można także w Norwegii oraz Nowej Zelandii. SEAT stanowi również część joint venture pomiędzy Volkswagen Group China oraz JAC.  

Pobierz cennik

Pobierz cennik

Skonfiguruj

Skonfiguruj

Jazda próbna

Jazda próbna

Auta dostępne od ręki

Auta dostępne od ręki