Miniony rok był przełomowym dla SEAT-a. Hiszpańska marka 2015 rok zakończyła z bardzo dobrym, dodatnim wynikiem. SEAT zamknął rok z zyskiem netto w kwocie 6 mln euro. Odnotowany globalny obrót wyniósł 8,3 mld euro, co stanowi aż 11-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim i jest najlepszym wynikiem w historii firmy. Także w Polsce SEAT nie zwalnia tempa – w zeszłym roku na nasze drogi wyjechało ponad 7 000 nowych aut!
Globalnie SEAT w 2015 roku już trzeci raz z rzędu odnotował wzrost sprzedaży, jednak po raz pierwszy przekroczył poziom 400 tysięcy pojazdów sprzedanych w ciągu roku. Atrakcyjna, stale poszerzana oferta modeli hiszpańskich aut, przyniosła wzrost średniego zysku na jednym pojeździe o 3,5%. To z kolei przełożyło się na obrót SEAT-a o wysokości 8,3 mld euro, co stanowi dwukrotność wartości przychodów z 2009 roku. Hiszpański producent nie spoczywa jednak na laurach.
-Uzyskaliśmy dodatni wynik w roku pełnym sporych wyzwań. Realizujemy właściwą strategię, która pozwala nam stawić czoła wyzwaniu, jakim jest utrzymanie długoterminowej rentowności. Przed nami rysuje się wspaniała przyszłość dzięki wprowadzeniu nowych produktów i wykorzystaniu nowych technologii, zarówno w dziedzinie mobilności, jak i łączności – powiedział Luca de Meo, Prezes Komitetu Wykonawczego SEAT-a.
Wysokie wpływy = wsparcie badań, rozwoju i ludzi
Na sukces SEAT-a wpływ miało ożywienie na rynkach w Hiszpanii i Włoszech. Ponadto SEAT już piąty rok z rzędu odnotował wzrost sprzedaży w Niemczech, czyli na swoim głównym rynku. Marka rośnie w siłę także w Polsce. Po zmianie importera SEAT zyskuje zaufanie coraz większej rzeszy kierowców. W samym 2015 roku zarejestrowano na polskim rynku 7 200 aut – o ponad 1 500 więcej niż rok wcześniej.
Stałą, niemalejącą popularnością cieszą się flagowe modele SEAT-a: Leon i Ibiza. W ubiegłym roku na całym świecie sprzedano 160 900 (+4,4%) SEAT-ów Leon i 153 600 (+2,4%) Ibizy. Silny wzrost sprzedaży odnotowała także Alhambra (+17,2%). Wszystkie te czynniki korzystnie wpłynęły na przychody producenta.
Dzięki świetnym wynikom sprzedażowym, w 2015 roku SEAT wydał 586 mln euro na prace badawczo-rozwojowe, czyli aż o 28% więcej niż w roku poprzednim. Łącznie, w ciągu ostatnich pięciu lat nakłady inwestycyjne SEAT-a w tym obszarze sięgały kwoty około 2,7 mld euro. W wyniku podjętych działań wprowadzane są nowe modele oraz unowocześniana jest fabryka w Martorell.
SEAT Ateca motorem kolejnych sukcesów
SEAT nie zwalnia. Swoje sukcesy zamierza kontynuować w bieżącym roku. Najważniejszą premierą tego roku jest pierwszy SUV marki – SEAT Ateca. Model jest pierwszym krokiem marki do wprowadzenia najbardziej ambitnej ofensywy produktowej. Hiszpański SUV został zaprezentowany podczas Geneva Motor Show, a na rynek wejdzie latem tego roku.
– Wierzymy, że SEAT Ateca bardzo wzbogaci segment SUV-ów – mówi Jakub Góralczyk, Kierownik ds. PR SEAT. – Zebraliśmy doświadczenie całej branży i stworzyliśmy samochód, z którego jesteśmy naprawdę dumni. To nie lada sztuka. Od samego początku pragnęliśmy bowiem stworzyć auto całkowicie wszechstronne: doskonale odpowiadające na wszystkie drogowe wyzwania, zaskakujące technologią, zapewniające bezpieczeństwo i wysoki poziom ergonomii, a jednocześnie przykuwające uwagę wyrazistą, wyjątkową sylwetką. Wprowadzając SEAT-a Ateca na rynek, pokazujemy, że można spełnić te warunki.