Niemal 700 tysięcy dostarczonych egzemplarzy SEAT-a Leona trzeciej generacji oznacza, że właśnie wyprzedził świetne wyniki osiągnięte przez swoich poprzedników, zyskując tym samym miano najlepiej sprzedającego się Leona w historii.
Pierwsza generacja SEAT-a Leona została zaprojektowana przez Giorgetta Giugiara. W latach 1999 do 2005 sprzedano 534 797 tych pojazdów. Druga generacja, za której projekt odpowiadał Walter de Silva, ujrzała światło dzienne podczas Motor Show w Barcelonie w 2005 roku i w ciągu ośmiu lat swojej obecności w salonach dealerskich znalazła 675 915 nabywców. Obecna generacja Leona, projektu Alejandro Mesonero-Romano, miała premierę pod koniec 2012 roku. Od tego momentu, liczbą 682 567 dostarczonych egzemplarzy, zdążyła już wyprzedzić wyniki sprzedażowe poprzednich generacji.
Flagowy model
W ciągu 18 lat od pojawienia się na rynku, Leon stał się jednym z flagowych modeli marki. Wyjątkowa popularność obecnej generacji napędza dalszy rozwój SEAT-a, którego rezultaty sprzedażowe od 2013 roku stale rosną. Dzisiaj Leon jest jednym z trzech filarów marki, obok miejskiej Ibizy i SUV-a Ateca.
– Trzecia generacja Leona, wraz z którą pojawiła się wersja ST, to wielki krok w rozwoju SEAT-a i punkt zwrotny dla marki. Jest naszym najlepiej sprzedającym się modelem, a dzięki wersji kombi udało nam się wzmocnić ofertę przeznaczoną dla klientów flotowych – mówi Wayne Griffiths, wiceprezes SEAT-a ds. sprzedaży i marketingu. – Z kolei Leon CUPRA, będący najmocniejszym seryjnym SEAT-em w historii i ikoną marki reprezentującą jej ducha, pomógł nam dotrzeć do klientów, którzy szukają bardziej sportowego i emocjonującego samochodu – dodaje.
Wraz z wprowadzeniem trzeciej generacji modelu, obok dwóch nowych wariantów nadwozia- 3-drzwiowego oraz kombi, w ofercie pojawiła się także uterenowiona wersja X-PERIENCE, którą oprócz dynamicznego designu, wyróżnia między innymi napęd 4Drive oraz zawieszenie podwyższone o 15mm.
Głównymi rynkami dla Leona są Niemcy, Hiszpania oraz Wielka Brytania i do tej pory 30,7% sprzedaży tego samochodu dotyczy właśnie rodzinnego kombi. Leon ST spełnia także strategiczną rolę w kanale sprzedaży flotowej, która od 2012 roku wzrosła o ponad 90%.
W styczniu tego roku na rynku pojawił się Leon po faceliftingu, który razem z Ibizą i Aroną jest częścią największej ofensywy produktowej w historii SEAT-a. Poszerzanie i modernizacja oferty producenta napędza wyniki sprzedażowe marki, które w tym roku wzrosły już o ponad 13%.