2019.0.15.0 PL/PL

NOWY SPOSÓB POMIARU WYDAJNOŚCI

WLTP – NOWY STANDARD EMISJI SPALIN

Nowa światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich to nowy sposób pomiaru emisji CO2 i zużycia paliwa. Nowa procedura badawcza będzie lepiej odzwierciedlać rzeczywiste warunki jazdy samochodem. Zastępuje ona wcześniejszą procedurę nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC) obowiązującą od 1997 roku.

 

Oto trzy najważniejsze czynniki wpływające na wyniki testu

AERODYNAMIKA
Im wyższy opór powietrza samochodu, tym większe zużycie paliwa. Im bardziej aerodynamiczny będzie samochód, tym mniejszy stawia opór. Nawet najdrobniejsze zmiany w aerodynamice samochodu mają duży wpływ na jego wydajność długookresową.

OPÓR TOCZENIA OPON
Podczas jazdy opór, jaki stawiają opony, obniża sprawność poprzez deformację ogumienia. Dlatego tak ważna jest jak najwydajniejsza konstrukcja opon.

MASA
Aby wprawić w ruch cięższe przedmioty, konieczna jest większa energia. Zatem im lżejszy samochód, tym mniej zużywa paliwa podczas jazdy. Spalając mniej paliwa, jest oszczędniejszy. Mniejsza waga to po prostu oszczędność, a przy okazji lepsze prowadzenie samochodu.

CO NALEŻY WIEDZIEĆ

Korzyści wynikające z WLTP

Bardziej realistyczne cykle jazdy

Bardziej rygorystyczne ustawienia samochodu i analizy

Dane dla wyposażenia opcjonalnego

Zbliżone do średnich temperatury otoczenia

RÓŻNICE POMIĘDZY TESTAMI NEDC A WLTP

Jak wygląda nowy standard

  NEDC WLTP
Harmonogram regulacji dla UE 1998-08/17 09/17 zatwierdzenia dla nowych silników (09/18 wszystkie pojazdy)
Wyposażenie opcjonalnenie nieuwzględnione uwzględnione (aerodynamika, opór toczenia opon, masa)
Etapy / Temperatura początkowa Uruchomienie na zimno w cyklu „miejskim/pozamiejskim“ Uruchomienie na zimno dla wartości „niskiej/średniej/wysokiej/bardzo wysokiej”
Czas trwania / odległość 1180 s / 10966 m 1800 s / 23274 m
Szybkość maksymalna 120 km/h | średnia 33,6 km/h maksymalna 132 km/h | średnia 46,5 km/h
Czas pracy na biegu jałowym 295 s  234 s 
Przyspieszenie maksymalnie 1,04 m/s2 | średnio 0,50 m/s2 maksymalnie 1,58 m/s2 | średnio 0,39 m/s2

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w Rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC.

O szczegóły zapytaj Autoryzowanego Dealera Marki SEAT.

Rok produkcji 2019, Rok modelowy 2019

Modele Emisja CO2 (min.-max.) Zużycie paliwa (min.-max.)
Mii 120-122 g/km 5,4 l/100 km
Ibiza 120-143 g/km 5,3-6,4 l/100 km
Arona 129-141 g/km 5,7-6,2 l/100 km
Leon 5d 122-173 g/km 5,4-7,4 l/100 km
Leon Sportourer ST 122-193 g/km 4,8-8,5 l/100 km
Ateca 142-194 g/km 5,2-8,6 l/100 km
Tarraco 152-212 g/km 5,8-9,4 l/100 km
Alhambra 162-201 g/km 6,2-8,1 l/100 km

Rok produkcji 2019, Rok modelowy 2020

Modele Emisja CO2 (min.-max.) Zużycie paliwa (min.-max.)
Ibiza 125-144 g/km 5,4-6,4 l/100 km
Arona 130-142 g/km 5,7-6,3 l/100 km
Leon 5d 127-148 g/km 5,6-6,6 l/100 km
Leon Sportourer ST 127-151 g/km 4,9-6,7 l/100 km
Ateca 148-193 g/km 5,6-8,5 l/100 km
Tarraco 152-211 g/km 5,8-9,3 l/100 km
Alhambra 165-197 g/km 6,3-8,7 l/100 km

Dane na podstawie świadectw homologacji typu.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa i emisji CO2 oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Pobierz cennik

Pobierz cennik

Skonfiguruj

Skonfiguruj

Jazda próbna

Jazda próbna

Auta dostępne od ręki

Auta dostępne od ręki