SEAT po raz drugi został partnerem festiwalu Primavera Sound, jednego z najbardziej rozpoznawalnych wydarzeń muzycznych na świecie. Pod słonecznym niebem Barcelony pojawiły się tysiące miłośników dobrego brzmienia, wspólnie inaugurując sezon letnich festiwali w Europie.
Aby poczuć atmosferę Primavera Sound, mieszkańcy i odwiedzający Barcelonę mogli wziąć udział w wyjątkowym wydarzeniu. Fasada Torre Glòries, słynnego wieżowca, rozbłysła kolorowym światłem w rytm miksowanej na żywo muzyki.
– Dla SEAT-a rola partnera strategicznego Primavera Sound wykracza daleko poza zwykłe sponsorowanie festiwalu. Chcemy zapewniać przeżycia, pobudzać uczucia i emocje jego gości i mieszkańców Barcelony – podkreśla Susanne Franz, Dyrektor SEAT-a ds. marketingu globalnego. – To idealne tło dla kreatywności i zainspirowania wszystkich naszym młodym, innowacyjnym duchem – dodaje.
Robot za konsolą i DJ na żądanie
Barcelona jest miastem, które promuje kulturę i wspólne projekty. Efektem tego jest trzykrotny projekt z udziałem SEAT-a, Universitat Politècnica de Catalunya i Primavera Sound. Międzynarodowy multidyscyplinarny zespół obejmujący naukowców, twórców i profesjonalnego DJ-a współpracował przy opracowywaniu zaawansowanego systemu automatycznego, czego efektem jest CB77, robot DJ, który naśladuje technikę ludzkiego DJ-a, by odtwarzać utwory wybrane przez uczestników. W zależności od długości utworu robot porusza się w różny sposób, aby zachęcić publiczność do wspólnej zabawy.
SEAT Village, specjalnie wydzielona przestrzeń na terenie festiwalu, objęła także jego premierową scenę – Radio Primavera Sound. Wystąpiło na niej wielu muzyków, którzy zabrali miłośników muzyki w podróż przez 17-letnią historię imprezy. Każdego dnia goście festiwalu mogli wybierać swoje ulubione utwory, które zabrzmiały ze sceny, na której pojawili się DJ-e jak: Jonathan Villicaña, Karrera czy Miqui Puig.
Mobilność w rytm muzyki
Jako marka zaangażowana w mobilność, SEAT w tym roku wspierał Primavera Sound w działaniach z tego właśnie zakresu na terenie festiwalu rozciągającym się na prawie 3 kilometry. Podczas 4-dniowego festiwalu SEAT organizował przejazdy autobusowe pomiędzy czterema kluczowymi miejscami wzdłuż dwóch tras. Jedna z nich prowadziła do głównej sceny, której sponsorem był hiszpański producent.
Międzynarodowa sztuka uliczna
Sztuka miejska silnie zaznaczyła swoją obecność podczas Primavera Sound, ale ważną rolę odegrała też druga edycja Barcelona Creative Wall. W efekcie tej inicjatywy na 55-metrowym murze usytuowanym przy wejściu do festiwalu w Parc del Fòrum powstało wspólne dzieło wielokulturowej sztuki ulicy, stworzone przez takich artystów jak: Axe Colours (Hiszpania), Kef! (Niemcy), Kashink (Francja), TV_Boy (Włochy), Paola Delfin (Meksyk) i Mrcenzone (Wielka Brytania). Każdy z nich miał okazję wyrazić swoje indywidualne spojrzenie na tematy związane z miastem i jego charakterystyczne cechy, takie jak światło, kultura, dźwięk, kuchnia i sztuka.