W tym tygodniu SEAT uruchomił produkcję SEAT-a Tarraco e-HYBRID i wciąż poszerza swoją ofertę pojazdów elektrycznych. Hybrydowa wersja plug-in flagowego modelu marki zapewnia maksymalną moc 245 KM (180 kW), co czyni go najpotężniejszym Tarraco wyprodukowanym do tej pory. Auto nie tylko zapewnia moc dzięki wbudowanemu akumulatorowi litowo-jonowemu 13 kWh, ale może również podróżować do 49 km w trybie całkowicie elektrycznym (58 km w trybie NEDC). Przy zastosowaniu zarówno silnika elektrycznego, jak i benzynowego SEAT Tarraco e-HYBRID może osiągnąć nawet 730 km.
SEAT Tarraco e-HYBRID to trzeci elektryczny model w naszej ofercie.
Marka produkuje już SEAT-a Mii electric i SEAT-a Leon e-HYBRID – dostępne zarówno w wersjach 5-drzwiowej i Sportstourer. Wprowadzenie SEAT-a Tarraco e-HYBRID przynosi do segmentu SUV-ów SEAT-a wiele płynących z elektryfikacji korzyści w zakresie osiągów i wydajności. Model ten jest jednocześnie trzecim w ofercie pojazdów elektrycznych marki.
„SEAT kontynuuje zelektryfikowaną ofensywę, dostosowując swoją ofertę do bardziej zrównoważonej przyszłości i wprowadzając trzeci model elektryczny: SEAT-a Tarraco e-HYBRID” – powiedział Wayne Griffiths, prezes SEAT-a. „Elektryfikacja naszego dużego SUV-a przenosi hybrydy typu plug-in do nowego segmentu, pokazuje nasze zaangażowanie w technologię, jednocześnie przybliżając nas o krok do celu, jakim jest udostępnienie wszystkim energii elektrycznej”.
245 KM. Zasięg na napędzie elektrycznym do 49 km zgodnie z WLTP. Ogólny zasięg 730 km.
Hybrydowy system plug-in SEAT-a Tarraco e-HYBRID jest napędzany silnikiem benzynowym 1,4 l TSI 150 KM (110 kW), silnikiem elektrycznym 115 KM (85 kW), akumulatorem litowo-jonowym 13 kWh i sześciobiegową przekładnią DSG; konfiguracja oferuje 245 KM (180 kW) mocy i 400 Nm momentu obrotowego.
SEAT Tarraco e-HYBRID umożliwia jazdę wyłącznie na napędzie elektrycznym, zapewniając zasięg do 49 km w WLTP (58 km w NEDC), co jest idealne dla zwiększenia wydajności lub do podróżowania po ulicach miast, gdzie przepisy dotyczące jakości powietrza są bardziej rygorystyczne. A gdy zachodzi konieczność jazdy na dłuższych dystansach, SEAT Tarraco e-HYBRID oferuje możliwość korzystania zarówno z silnika elektrycznego, jak i benzynowego – to daje około 730 km bez tankowania.
SEAT Tarraco e-HYBRID zawsze uruchamia się w trybie całkowicie elektrycznym (gdy akumulator jest wystarczająco naładowany). Jeśli wydajność energetyczna akumulatora spadnie poniżej określonego poziomu lub gdy prędkość wzrośnie powyżej 140 km/h, napęd przełącza się na tryb hybrydowy. W trybie Hybrid kierowca ma możliwość utrzymania stanu naładowania, zwiększenia go lub zredukowania do odpowiednio ustalonego poziomu.
Oprócz różnych trybów hybrydowych plug-in (e-Mode, Automatic Hybrid lub Manual Hybrid), dostępnych i konfigurowanych w systemie Infotainment, SEAT Tarraco e-HYBRID ma dwa charakterystyczne przyciski: e-Mode i s-Boost, zlokalizowane obok nowo zaprojektowanej i podświetlanej dźwigni zmiany biegów.
Nasz duży SUV łączy silnik TSI 245 KM (180 kW) z silnikiem elektrycznym o momencie obrotowym 400 Nm.
Przycisk e-Mode ułatwia bezemisyjną jazdę po mieście z wykorzystaniem energii elektrycznej; przycisk s-Boost zapewnia bardziej sportowe wrażenia z jazdy i zwiększoną wydajność.
Ze względu na silnik spalinowy o mieszanym spalaniu emisja CO2 waha się w granicach 37-46,4 g/km, podczas gdy pojazd zużywa 1,6-2,0 l paliwa na pokonanie dystansu 100 km zgodnie z oficjalnym cyklem testowym WLTP.
Kiedy bateria się wyczerpuje, układ napędowy przełącza się z powrotem na tryb hybrydowy. Gdy znajdziesz się w pobliżu źródła zasilania, akumulator możesz podłączyć i naładować w zaledwie 3 i pół godziny za pomocą ładowarki 3,6 kW (Wallbox) lub w niewiele mniej niż 5 godzin za pomocą ładowarki 2,3 kW.
SEAT Tarraco e-HYBRID posiada pełną łączność wewnętrzną i zewnętrzną. Elektryczny układ napędowy zapewnia jeszcze większą kontrolę po wyjściu z pojazdu. Dzięki aplikacji SEAT Connect użytkownicy mogą zdalnie zarządzać danymi swojego pojazdu, procesem ładowania i klimatyzacją.
SEAT Tarraco e-HYBRID będzie dostępny w wersji 5-miejscowej, w wersji Xcellence i FR, co pozwoli klientom na jeszcze lepsze dopasowanie pojazdu do swoich potrzeb.
Zaprojektowany i opracowany w Barcelonie, w siedzibie SEAT-a w Martorell, SEAT Tarraco e-HYBRID wchodzi do produkcji w tym tygodniu w Wolfsburgu.
Elektryczne wersje modeli SEAT-a wykraczają poza konwencjonalne rozwiązania.
SEAT Tarraco e-HYBRID, SEAT Leon e-HYBRID i SEAT Mii electric to dopiero początek. Firma stworzyła również SEAT-a MÓ, nową markę miejskiej mobilności, która dodatkowo wzbogaca portfolio produktów o SEAT-a MÓ eScooter 125, w 100% elektryczny skuter, oraz dwie wersje eKickScooter – SEAT-a MÓ eKickScooter 25 i SEAT-a MÓ eKickScooter 65.
SEAT utworzył również szkoleniowe centrum elektromobilności (eLC), w którym ponad 15 000 pracowników jest szkolonych w zakresie nowych technologii hybrydowych i elektrycznych. Rozpoczęto również budowę nowego Centrum Testowego Energy oraz własnego laboratorium akumulatorów, które umożliwi testowanie pojazdów, modułów ogniw i grup akumulatorów.
SEAT, po podpisaniu w lipcu zeszłego roku strategicznej umowy o współpracy z Iberdrola i Volkswagen Group Spain Distribution, nadal promuje wprowadzanie mobilności elektrycznej w kraju i wspiera wykorzystanie odnawialnych źródeł energii.
Dane techniczne SEAT Tarraco e-Hybrid
Silnik spalinowy | 1.4 TSI 150 KM (110 kW) |
Cylinder/zawory | 4-cyl - 16v |
Pojemność | 1,395cm3 |
Średnica cylindra i tłok | 74.5 x 80 |
Moc silnika elektrycznego | 85kW/115KM |
Pojemność baterii | 13kWh |
Moc silnika | 245KM (180kW) |
Maksymalna ilość obrotów silnika | 400Nm |
Prędkość maksymalna | 205 km/h |
Zasięg elektryczny | 44-49km (WLTP) / 55-58km (NEDC) |
Zużycie paliwa | 1.6-2.0l/100km (WLTP) |
Emisja CO2 | 37-46.4g/km (WLTP) |