Martorell, 15/04/2015. SEAT kontynuuje swoją ofensywę nowej generacji Alhambry. Wydajny i wszechstronny van zużywa do 15 procent mniej paliwa, dzięki jego nowemu silnikowi. Zyskuje również na dynamice dzięki zwiększonej mocy czynnej. Alhambra pozostaje w ścisłej czołówce w swojej kategorii, dzięki zastosowaniu nowych systemów komfortu i wspomagania, a także systemowi łączności oraz niedoścignionemu infotainment. Nowa Alhambra pojawi się w salonach latem tego roku, z możliwością pre-order już pod koniec maja.
"W roku 2014 osiągnęliśmy rekord sprzedaży modelu Alhambra. Innowacja, przyjemność z jazdy, użyteczność i bezpieczeństwo to słowa kluczowe dla nowej generacji Alhambra, czyniąc, ją ikoną aktywnego stylu życia", mówi Jürgen Stackmann- przewodniczący Komitetu Wykonawczego SEAT S.A. "Jego unikalny design łączy najlepszą funkcjonalność i najnowsze technologie z doskonałym standardem jakości i wykonania. Dodatkowo, co typowe dla naszej marki, jest doskonałą przekładnią ceny do jakości."
Kategoria silników benzynowych i wysokoprężnych została całkowicie przebudowana. Wszystkie napędy spełniają surowe normy emisji spalin standardu Euro 6. W turbodoładowanych jednostkach z bezpośrednim wtryskiem, udało nam się osiągnąć o 15 procent niższe paliwa. Alhambra TDI z 85 lub 110 kW, na przykład, jest w ścisłej czołówce swojej klasy, z niezwykle niskim zużyciem paliwa 4,9 l / 100 km i 130 g CO2 na km.
Silniki 2.0 TDI oferowane są w wariantach: 85 kW / 115 KM, 110 kW / 150 KM i 135 kW / 184 KM (moment obrotowy: 380 Nm). Dwa silniki benzynowe TSI produkuje w opcjach: 110 kW / 150 KM i 162 kW / 220 KM (350 Nm) w wersji w najwyższym standardzie, osiągające 20 KM, więcej niż w poprzednim silniku. Wariant TDI o mocy 110 kW / 150 KM dostępny jest również jako w wersji 4Drive ze stałym napędem na wszystkie koła.
"Alhambra pozostaje w ścisłej czołówce z ze zmniejszonym zużyciem paliwa i ograniczonej emisji. Jej najnowsze rozwiązania, zapewniają najlepsze możliwe połączenie dynamiki, przyjemności z jazdy i doskonałego komfortu.", Mówi dr Matthias Rabe, wiceprezes działu Badań i Rozwoju SEAT.
Z wyjątkiem wersji diesel, wszystkie silniki mogą być połączone z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów (standard w silnikach benzynowych najnowszej generacji). Nowe rozwiązania DSG oferują funkcję oszczędzania paliwa przy hamowaniu silnikiem. W momencie, kiedy kierowca zwalnia pedał gazu Alhambra natychmiast przerywa połączenie z silnikiem.
Nowa Alhambra jest wyposażona w nowszej generacji system infotainment SEAT Easy Connect. W jego skład wchodzi ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości i najnowsze procesory pozwalające na szybsze uruchamianie i obliczanie trasy, oferując również, zupełnie nowy poziom łączności.
Hamulec wielu kolizji jest również zawarty w standardowym wyposażeniu nowej Alhambry. W przypadku, gdy kierowca traci kontrolę nad pojazdem, inicjuje on automatyczne hamowanie w celu uniknięcia następujących kolizji. Nowym rozwiązaniem jest czujnik Blind Spot, ostrzegający o pojazdach znajdujących się w martwym punkcie podczas zmiany pasa ruchu. Kolejna nowość to system adaptacji zawieszenia DCC. Reguluje on zawory przepustnicy w przeciągu kilku milisekund, by dostosować pojazd do określonych warunków jazdy - dla najwyższego komfortu i radości z prowadzenia. Nowe fotele masujące także dostarczają wyjątkowo wysoki poziom komfortu na długich dystansach.
Projekt Alhambra jest cały czas subtelnie. Nowe tylne światła o charakterystycznymi eleganckim profilu przypominają o przynależności do rodziny SEATa podobnie jak nowe logo marki umieszczone na zmodyfikowanej atrapie chłodnicy oraz nowe wzory kół. Wnętrze wyposażone jest w nowy design kierownicy i dostępne jest w nowych wariantach kolorystycznych. Otwieranie i uruchomienie bez użycia kluczyka to kolejne udogodnienie będące częścią nowego rozwiązania. Po unowocześnieniach oferowane standardy wyposażenia to: Reference, Style i Style Advanced.