SEAT został uznany za jedną z najlepszych marek 2017 rok w kategorii najszybciej rozwijających się marek. Dzięki szybkiemu wzrostowi sprzedaży oraz bezprecedensowej ofensywie produktowej, spółka podskoczyła w rankingu aż o 3 pozycje względem poprzedniej edycji.
Podczas oficjalnej gali organizowanej przez globalną agencję doradztwa w zakresie marek Interbrand, SEAT został uhonorowany nagrodą „Dimensions” – jako hiszpańska marka wykazująca silny wzrost i niekwestionowane zaangażowanie w sprawy związane ze swoją przyszłością biznesową.
Tegoroczna, siódma, edycja raportu obejmuje 30 najbardziej wartościowych marek w Hiszpanii. SEAT wyróżnia się tym, że jest jedyną całkowicie hiszpańską firmą w sektorze motoryzacji. Dzięki wzrostowi o 18%, jest w istocie jedną z firm objętych rankingiem, które odnotowały największy wzrost. W porównaniu z rokiem 2015, spółka podskoczyła w rankingu o 3 pozycje.
Według Dyrektor SEAT-a ds. Marketingu Globalnego, Susanne Franz, „przyznanie tej nagrody to dowód uznania za ciężką pracę i wysiłek, jaki wkładamy w rozwój marki oraz za jego bezprecedensowe przyspieszenie, jakie miało miejsce w okresie dwóch ostatnich lat, będące w dużym stopniu efektem naszej ambitnej ofensywy produktowej”.
Trzy kluczowe wskaźniki kryteriów wyceny Interbrand to wyniki finansowe oferowanych przez markę produktów i usług, rola, jaką marka odgrywa w podejmowaniu decyzji przez konsumenta oraz siła marki na tle konkurencji.
Kolejny, piąty rok wzrostu
To jedyna w rankingu firma z sektora motoryzacyjnego i jedna z pięciu firm o największym wzroście od ostatniego raportu.
Przy całkowitej sprzedaży na poziomie 470 000 pojazdów w 2017 r., [TS1] czyli o 14,6% więcej niż w 2016 roku, SEAT to jedyna spółka, która projektuje, rozwija, produkuje i sprzedaje samochody w Hiszpanii. Aktualnie odpowiada za niemal 1% PKB Hiszpanii i tworzy 100 000 bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy. Ponadto, SEAT to jedna z najprężniej rozwijających się firm w Europie, która właśnie odnotowuje kolejny, piąty rok wzrostu sprzedaży.
Innym kryterium przyznania tej nagrody była bezprecedensowa ofensywa produktowa, prowadzona przez markę w ostatnich latach. W 2016 roku na rynku zadebiutował SEAT Ateca, a następnie nowy Leon, Ibiza i nowa Arona w 2017 roku. Firma zakończy ofensywę w 2018 roku, wprowadzając do sprzedaży nowego SUV-a, który pomieści nawet siedmiu pasażerów.
Ta kompleksowa strategia odegrała kluczową rolę w odnotowaniu przez spółkę w 2016 roku najlepszych wyników finansowych – przychód wyniósł 8,597 miliarda euro, zaś zysk operacyjny, najwyższy w historii firmy, 143 miliony euro.