2019.0.17.0 PL/PL

Elektryczna ofensywa na targach IAA.

W 2019 roku SEAT ogłosił dwa elektryczne modele – SEAT Mii electric i SEAT el-Born. Na międzynarodowych targach we Frankfurcie dołączy do nich SEAT Tarraco FR PHEV, czyli hybrydowy SUV typu plug-in. CUPRA z kolei zaprezentowała swój pierwszy, w pełni elektryczny samochód koncepcyjny – Tavascan. Oznacza to, że SEAT ogłosił już cztery elektryczne modele z sześciu, które zamierza wprowadzić na rynek do 2021 roku.

SEAT wciąż rośnie w siłę. Od stycznia do sierpnia br. osiągnął najwyższą sprzedaż w historii, która w skali globalnej wzrosła o 7,2% przy całkowitej liczbie 411 600 sprzedanych samochodów.

– Na tegorocznych targach możemy poszczycić się najlepszą w historii sprzedażą oraz wynikami finansowymi. Nasza pozycja pozwala nam na pełne zaangażowanie na rzecz rozwoju mobilności przyszłości. Kluczową rolę odgrywa w nim elektryfikacja oraz wdrażanie rozwiązań z zakresu mikromobilności – powiedział Luca de Meo, Prezes SEAT-a.

Dwa kluczowe modele na IAA

CUPRA Tavascan łączy w sobie sylwetkę czterodrzwiowego crossovera, praktyczność SUV-a, nowe technologie i elegancję sportowego coupe. Samochód został zaprojektowany z myślą o potrzebach rynku w pełni elektrycznych SUV-ów coupe, którego przewidywany wzrost osiągnie 15% rocznie. Na stoisku we Frankfurcie pojawi się również specjalnie przygotowana hulajnoga elektryczna CUPRA eXS.

Z kolei nowy SEAT Tarraco zaprezentowany zostanie w wersji z napędem hybrydowym plug-in oraz wersją wyposażenia FR. Elektryczny zasięg wynosi 50 km, a oficjalny cykl testów WLTP wykazał, że emisja CO2 utrzyma się na poziomie poniżej 50 g/km. Tarraco PHEV wyróżnia się wydajnością – układ napędowy składa się z 1,4-litrowego silnika benzynowego TSI o mocy 110 kW/150 KM oraz silnika elektrycznego o mocy 85 kW/116 KM.

– Nowy hybrydowy Taraco plug-in to efekt naszej strategii zrównoważonej mobilności przy jednoczesnym zachowaniu dynamizmu i radości z jazdy. To esencja marki SEAT, a szczególnie modeli w wersji wyposażenia FR – podkreślił Axel Andorff, Wiceprezes SEAT-a ds. badań i rozwoju.

Demokratyzacja elektrycznej mobilności – rusza przedsprzedaż Mii electric

Podczas IAA we Frankfurcie SEAT ogłosił również, że przedsprzedaż zapowiadanego modelu Mii electric rozpocznie się już w połowie września. Kluczowa pozostać ma jego dostępność i przystępna cena, która ma się przyczynić do rozwoju mobilności elektrycznej w miastach. Przykładowo w Niemczech, gdzie odbywają się targi, pierwszym modelem elektrycznym marki będzie można jeździć już od 145 euro miesięcznie bez wcześniejszej zaliczki w leasingu na 36 miesięcy lub za 16 300 euro przy uwzględnieniu dotacji. Mii electric będzie sprzedawany w 14 krajach*, a na rynek wejdzie na początku 2020 roku. W polskich salonach samochód pojawi się w drugiej połowie 2020 roku. Równolegle SEAT wprowadzi na rynek inteligentną ładowarkę przeznaczoną dla samochodów elektrycznych – Wallbox. Zakupu urządzenia będzie można dokonać wraz z pojazdem. Klienci będą mieli również możliwość zamówienia jego instalacji. Korzystanie z ładowarki Wallbox pozwoli zoptymalizować czas ładowania samochodu i zarządzać wszystkimi informacjami na telefonie komórkowym lub za pośrednictwem dedykowanej platformy internetowej.

CUPRA rośnie w siłę

Sportowa Sportowa marka zapowiada także dalszy rozwój w ramach wyścigów samochodowych. Nowym ambasadorem CUPRA został szwedzki kierowca wyścigowy – Mattias Ekström, który będzie odpowiadać za strategię marki dotyczącą wyścigów elektrycznych, stanie się oficjalnym kierowcą CUPRY e-Racer oraz będzie współpracować przy opracowywaniu przyszłych modeli wyścigowych marki. Wszystkie działania wpisują się w kolejne plany rozwoju CUPRY.

– Zaprezentowany model Tavascan to imponujący samochód koncepcyjny, który pokazuje ogromny potencjał marki. Jego dynamiczne nadwozie, wyrafinowane wnętrze i zaawansowany technologicznie napęd to kamienie milowe na drodze pokonanej przez CUPRA – powiedział Wayne Griffiths, Wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu CUPRA. – Sport motorowy jest zapisany w DNA CUPRY. Stworzyliśmy pierwszy całkowicie elektryczny samochód wyścigowy CUPRA e-Racer. Teraz możemy liczyć na wiedzę i doświadczenie Mattiasa Ekströma, zarówno w zakresie rozwoju tego modelu, jak i strategii wyścigów elektrycznych marki. Chcemy nadal być liderem w tej dziedzinie – dodaje.

CUPRA ogłosiła także konsolidację struktury organizacyjnej wraz z powołaniem kierownictwa najwyższego szczebla oraz zwiększeniem zatrudnienia o 50%. Ta wciąż młoda marka bije rekordy sprzedaży – od stycznia do sierpnia sprzedała  17 100 samochodów, czyli aż o 71% więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku. W tym roku rozpoczęła się również budowa nowej siedziby głównej, tuż obok siedziby SEAT-a w Martorell niedaleko Barcelony. Powiązania marki z jej rodzinnym miastem są silne – w sierpniu tego roku CUPRA została wyłącznym oficjalnym partnerem motoryzacyjnym oraz partnerem ds. mobilności klubu FC Barcelona.

Pobierz cennik

Pobierz cennik

Skonfiguruj

Skonfiguruj

Jazda próbna

Jazda próbna

Auta dostępne od ręki

Auta dostępne od ręki