Martorell, 14/10/2015. – Światowa sprzedaż SEAT-a w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2015 roku wzrosła o 4.9%. Do końca września firma sprzedała 308,400 samochodów, czyli o 14,400 więcej, niż w tym samym okresie w roku ubiegłym (294,000). Sprzedaż marki niezmiennie utrzymuje pozytywny trend, zapoczątkowany w 2013 roku, za sprawą sukcesu modelu Leon i Ibiza, jak również SEAT-a Alhambra. Co więcej, wzrasta również sprzedaż modeli Toledo, Mii i Altea. Pomiędzy styczniem i wrześniem tego roku, SEAT poprawił swój wynik o 29.5%, w porównaniu z tym samym okresem w roku 2012 (238,200).
Motorem napędowym sprzedaży marki jest w tej chwili SEAT Leon. Sprzedaż tego niezwykle popularnego kompaktowego modelu wzrosła o 5.8% i osiągnęła liczbę 122,400 sztuk, o 6,800 więcej niż w pierwszych dziewięciu miesiącach 2014 roku. W wersji kombi, rodzinny Leon (ST) odnotował 34,6% wzrost, rok do roku (łącznie: 44,100). Także Ibiza cieszy się wzrostem sprzedaży, wynosi on 3.3%, co przekłada się na 119,100 sztuk sprzedanych do końca września. Największy procentowy wzrost (13,7%) i miano trzeciego najpopularniejszego modelu z gamy, przypadł modelowi Alhambra, z liczbą 19,400 sztuk sprzedanych do końca września.
Jürgen Stackmann, Prezes Komitetu Wykonawczego SEAT-a wyraził swą satysfakcję z wzrostu sprzedaży: “Systematycznie od 2013 roku zwiększamy sprzedaż, dzięki pozytywnej ewolucji naszych modeli, i ich szerszej gamie. W tym roku odnowiliśmy m.in. Ibizę, Alhambrę i Toledo, a także wprowadziliśmy na rynek nową gamę CONNECT, samochodów wyposażonych w najlepsze funkcjonalności, jeśli chodzi o łączność”. Stackmann podkreślił, że “w dalszym ciągu będziemy poszerzać naszą linię, począwszy od pierwszego SUV-a marki, który pojawi się w 2016 roku”.
Solidny wzrost na głównych rynkach
Jak do tej pory, tegoroczne dostawy SEAT-a w Europie Zachodniej wzrosły o 5.8% (243,100; 2014: 229,700). Największym rynkiem są Niemcy, gdzie sprzedano 66,700 samochodów marki, o 4.8% więcej (2014: 63,700). SEAT znajduje się wśród najbardziej popularnych marek na niemieckim rynku, z udziałem 3%. W Hiszpanii SEAT wzrósł o 17.8% i sprzedał 9,300 wiecej sztuk swoich samochodów (61,500; 2014: 52,200), w efekcie odbudowywania się rynku motoryzacyjnego. Włochy to trzeci zachodnioeuropejski rynek, na którym odnotowano największy wzrost, ze sprzedażą 11,900 samochodów, czyli o 24.7% więcej (2014: 9,500).
Sprzedaż w Europie Środkowej i Wschodniej wyraźnie przewyższa średnią. W regionie sprzedaż wzrosła o 9.2% (20,200; 2014: 18,500), w dużej mierze dzięki takim rynkom, jak Czechy, gdzie wzrosła ona o 15.5%, z całkowitą sprzedażą 6,300 samochodów (2014: 5,400), i Polska, gdzie wynik poprawił się o 31.7% (6,000; 2014: 4,500). Rynki takie, jak Meksyk (+11.0%; 17,400), Turcja (+50.8%; 11,000) i Izrael (+40.7%; 6,500) również osiągnęły najlepsze wyniki w okresie między styczniem, a wrześniem, i znajdują się w pierwszej dziesiątce państw, w które sprzedają najwięcej samochodów marki SEAT.