Globalna sprzedaż SEAT-a nieustannie rośnie – w lutym hiszpańska marka sprzedała 39 900 samochodów – o 25,9% więcej niż w analogicznym miesiącu poprzedniego roku. Wyniki SEAT-a rosną także w Polsce – w styczniu i lutym producent zanotował 45-procentowy przyrost rejestracji w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
W dwóch pierwszych miesiącach 2018 roku SEAT w Polsce zarejestrował ponad 2 000 egzemplarzy aut.
W dwóch pierwszych miesiącach 2018 roku SEAT w Polsce zarejestrował ponad 2 000 egzemplarzy aut. Znakomite wyniki hiszpańska marka zawdzięcza swoim flagowym modelom.
– Leon cały czas w Polsce stanowi największy procent sprzedaży SEAT-a i jest to nasza recepta na sukces – auto, które stanowi wzór dynamiki i niepowtarzalnego designu. Ogromnym powodzeniem cieszy się też Ibiza, która w zeszłym roku pojawiła się w kolejnej generacji na rynku. Triadę najlepiej sprzedających się modeli zamyka Ateca – nasz pierwszy SUV, którego sportowa wersja w tym roku wyjedzie na polskie drogi z logotypem CUPRA – mówi Jakub Góralczyk, Kierownik ds. PR SEAT.
Doskonałą sprzedaż samochodów marki wspierają dopasowane do oczekiwań klientów produkty finansowe SEAT Financial Services. W styczniu i lutym sięgnęło po nie ponad 50% nabywców nowych SEAT-ów. Około połowa z nich skorzystała z klasycznych form finansowania, a połowa – z nowoczesnego kredytu i leasingu Moc Niskich Rat.
Wzrosty sprzedaży na kluczowych rynkach
SEAT utrzymuje bardzo wysokie tempo wzrostu na swoich najważniejszych rynkach. W styczniu i lutym liderem była rodzinna Hiszpania, dzięki sprzedaży 17 100 samochodów (+18,1%). Tuż za nią uplasowały się Niemcy z 15-proc. wzrostem i 13 700 sprzedanymi samochodami. Inne ważne dla marki rynki to Szwajcaria (2 100; +27,8%), Francja (4 300; +26,8%), Austria (3 500; +18,5%), Wielka Brytania (6 500; +17,2%) i Włochy (3 700; +12,1%). Pozycja SEAT-a wzmacnia się mocno także poza samą Europą – czwartym największym rynkiem pod względem sprzedaży samochodów pozostawała na początku roku Algieria (4 700 sprzedanych samochodów). W Izraelu sprzedaż wzrosła o 34,9%, do poziomu 2 100 sprzedanych aut.
– W styczniu i lutym bieżącego roku odnotowaliśmy ogromny wzrost sprzedaży. Tempo naszego wzrostu jest nadal większe niż średnia rynkowa i nieustannie zdobywamy udziały w najważniejszych ze strategicznego punktu widzenia rynkach – podsumowuje Wayne Griffiths, Wiceprezes SEAT-a ds. sprzedaży i marketingu.