pl:company:Aktualności:Firma:Ponad 200 000 samochodów sprzedanych w pierwszym kwartale PL/PL

Ponad 200 000 samochodów sprzedanych w pierwszym kwartale.

Światowa sprzedaż samochodów marki SEAT wzrosła o 7% w okresie od stycznia do kwietnia 2019 r. w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim. Po raz pierwszy SEAT sprzedał ponad 200 000 samochodów, a dokładnie 202 600 auta, w ciągu czterech pierwszych miesięcy roku. Od stycznia do kwietnia 2018 r. SEAT dostarczył 189 300 pojazdów. Do tego roku był to najlepszy wynik sprzedażowy.

SEAT sprzedał 51 000 pojazdów w kwietniu, czyli o 1,8% więcej niż w 2018 r. Był to również najlepszy wynik miesięczny dla kwietnia. Wyższy nawet niż ten w roku ubiegłym, kiedy to sprzedano 50 100 pojazdów.

Ponadto nowa marka CUPRA nadal bije rekordy sprzedaży. W ciągu pierwszych czterech miesięcy roku, CUPRA sprzedała 7 900 samochodów, czyli o 82,3% więcej niż w tym samym okresie w 2018 r. (*uwaga: wynik uwzględniony w całkowitej sprzedaży SEAT-a).

Wiceprezes SEAT-a ds. Sprzedaży i Marketingu, a zarazem dyrektor generalny CUPRY, Wayne Griffiths zaznaczył, że “możemy pochwalić się solidnym wzrostem w ciągu pierwszych czterech miesięcy obecnego roku, pomimo trudnych warunków gospodarczych, a także większym udziałem rynkowym, zwłaszcza w dużych krajach Europy. Jesteśmy przekonani, że uda nam się utrzymać ten korzystny trend do końca bieżącego roku dzięki segmentowi SUV-ów. Obecnie stanowi on 40% naszej światowej sprzedaży. CUPRA miała swój istotny wkład w nasz sukces dzięki dobrym wynikom zarówno nowej CUPRA Ateca, jak również Leona CUPRA.”

W ciągu pierwszych czterech miesięcy 2019 r. Niemcy, Algieria i Wielka Brytania miały najlepszy wzrost wielkości sprzedaży samochodów w porównaniu z tym samym okresem w poprzednim roku. Hiszpania to główny rynek zbytu SEAT-a w tym okresie. Sprzedaż tam wzrosła o 4,2%, osiągając wynik 40 900 samochodów. SEAT jest wiodącą marką w Hiszpanii, a Leon to jej najchętniej kupowany model. Niemcy (40 100; +13,4%) i Wielka Brytania (25 500; +7,6%) są tuż za Hiszpanią, a Francja i Włochy, dwa kluczowe państwa z punktu widzenia strategii rozwoju SEAT-a w Europie, osiągnęły dwucyfrowy wzrost. Sprzedano tam odpowiednio 11 400 (+14,6%) i 9 600 (+14,4%) pojazdów.

Sprzedaż SEAT-a również poszła w górę w Austrii (8 000; +2,5%), Szwajcarii (4 600; +13,9%), Holandii (4 100; +22,3%), Szwecji (2 700; +14,1%) i Danii (2 200; +28,4%), a także w Algierii. Odnotowuje się tam wciąż silną tendencję wzrostową przy sprzedaży na poziomie ok. 12 000 dostarczonych samochodów (11 900; +18,7%). 

 

 

Wyniki finansowe także rosną

Wzrost sprzedaży i korzystny wpływ sprzedaży pojazdów z większą marżą na pokrycie sprawiły, że zysk operacyjny SEAT-a zwiększył się. Osiągnął on rekordowy wynik 89 milionów euro w pierwszym kwartale 2019 r. Jest to o 5,5% więcej niż w tym samym okresie 2018 r. (85 milionów euro). Co więcej, obrót SEAT-a po raz pierwszy przekroczył 3 miliardy euro (3 053 mld euro) w okresie styczeń-marzec 2019r. To o 9,7% więcej niż w ciągu pierwszych trzech miesięcy ubiegłego roku (2,782 mld euro).

Marka SEAT stanowi część Volkswagen Group Polska. Czerpiemy inspirację z unikalnej, zbudowanej na różnorodności kultury naszej firmy oraz zaangażowania zespołu ekspertów, dzięki którym innowacyjne produkty i usługi zaspokajają potrzeby rynku. Poznaj bliżej naszą firmę i nasze marki. Zapraszamy!

Pobierz cennik

Pobierz cennik

Skonfiguruj

Skonfiguruj

Jazda próbna

Jazda próbna

Auta dostępne od ręki

Auta dostępne od ręki