SEAT kontynuuje swoją międzynarodową ekspansję i rozwija się w Norwegii, przodującej we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań z zakresu mobilności. Zaprezentowany tam system dystrybucyjny umożliwia klientom zakup nowego SEAT-a w zaledwie 10 minut za pomocą 5 kliknięć myszką.
SEAT Norway ma stać się punktem odniesienia w obszarze cyfrowej transformacji.
SEAT Norway ma stać się punktem odniesienia w obszarze cyfrowej transformacji. Norwegia jest jednym z najbardziej zdigitalizowanych krajów Europy, kolebką rozwijających się trendów, dlatego stanowi idealne miejsce do proponowania innowacyjnych rozwiązań i testowania nowych inicjatyw, które mają na celu zwiększenie satysfakcji klientów z zakupów.
Kluczowym elementem nowego, wdrażanego właśnie w Norwegii systemu dystrybucyjnego, jest internetowa platforma e-commerce umożliwiająca użytkownikom kupowanie samochodów 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku.
Po wybraniu odpowiedniego modelu klient:
- wybiera wersję wyposażenia,
- wybiera rodzaj silnika,
- wybiera kolor lakieru,
- dodaje akcesoria,
- zamyka umowę poprzez sprawdzenie i potwierdzenie warunków finansowania.
Platforma jest prowadzona przez jedno centrum obsługi klienta, co z pespektywy klienta przyspiesza proces zakupowy.
Platforma jest prowadzona przez jedno centrum obsługi klienta, co z pespektywy klienta przyspiesza proces zakupowy i zaciera granicę między sprzedażą a obsługą posprzedażową. Za jej pośrednictwem SEAT odpowiada na oczekiwania dzisiejszych klientów i podejmuje kolejny ważny krok, aby stać się punktem odniesienia w cyfryzacji branży motoryzacyjnej.
– Projekt w Norwegii to wielkie zobowiązanie SEAT-a i zarazem inkubator rozwoju innowacyjnych rozwiązań dla wszystkich naszych rynków. Wdrożenie platformy e-commerce uwzględnia potrzebę oferowania atrakcyjnych produktów i usług naszym klientom, którzy są o 10 lat młodsi od średniej w branży – podkreśla Wiceprezes SEAT-a ds. marketingu i sprzedaży Wayne Griffiths.
Bliżej klientów
Ośrodki w Oslo, Bergen i Trondheim otwarte przez SEAT-a będą działać jako centra kontaktu z klientami, oferując wsparcie w wyborze samochodu. Marka będzie dostępna dla swoich klientów także za pośrednictwem 20 punktów serwisowych i 23 punktów dostaw na terenie Norwegii. Potwierdzając swoją gotowość do bycia tam, gdzie są klienci, SEAT otworzy w tym roku w Oslo nowy pop-up store, pozwalający lepiej doświadczyć hiszpańskiej marki i umówić się na jazdę próbną.
– Rynek dąży do rozwoju nowych sposobów sprzedaży samochodów, a SEAT wierzy w rolę dealera jako kluczowego gracza w procesie sprzedaży – mówi Griffiths. – Zmieniają się potrzeby i wymagania klientów, więc zarówno producenci, jak i sprzedawcy, muszą rozpocząć wspólną podróż, aby spełnić oczekiwania kierowców. Dzięki wprowadzeniu nowych rozwiązań w zakresie mobilności i connectivity będziemy także w stanie zaoferować klientom dodatkowe usługi, jak aktualizacja oprogramowania samochodowego, czy ładowanie baterii – dodaje Wiceprezes SEAT-a.
Zaangażowanie w mobilność
SEAT w Norwegii nawiązał również współpracę z HYRE; aplikacją, która pomaga właścicielom samochodów „wynająć” swoje pojazdy i dzielić się nimi z innymi kierowcami. Z wykorzystaniem technologii HYRE pojazd staje się prawdziwym connected car, który może zostać odblokowany, wynajęty i prowadzony przez użytkownika, który będzie z niego okazyjnie korzystać. Flota 40 samochodów zapewni norweskim użytkownikom możliwość łączenia jazd próbnych z usługą wspólnego użytkowania samochodu. Oprócz współpracy z HYRE SEAT oferuje również jazdy testowe na całym terytorium Norwegii za pośrednictwem sieci wypożyczalni AVIS.
Kompletny asortyment dopasowany do każdego gustu
W Norwegii w sprzedaży pojawią się SUV-y Ateca i Arona, a także najlepiej sprzedające się modele Leon i Ibiza. SEAT rozwija się także w popularnym w Norwegii obszarze samochodów elektrycznych. W 2020 roku marka wprowadzi na rynek swój pierwszy w pełni elektryczny samochód, oparty na platformie MEB Grupy Volkswagen, który będzie sygnalizować początek ofensywy marki w obszarze e-mobilności.