SEAT SA powołał Svena Schuwirtha na stanowisko Dyrektora ds. Cyfrowego Biznesu i Strategii Produktowej. Schuwirth objął to stanowisko 1 lipca i będzie podlegał aktualnemu prezesowi firm SEAT-a i CUPRA, Wayne’owi Griffithsowi.
Sven Schuwirth przejmuje nową funkcję w celu wzmocnienia cyfrowego biznesu i strategii produktowej dla obu Hiszpańskich marek samochodów osobowych.
Zadaniem Schuwirtha będzie wzmocnienie cyfrowego zaplecza produktów i usług.
Sven Schuwirth ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej, głównie w działach sprzedaży i marketingu. Przez większość swojej kariery zawodowej pracował dla Volkswagen Group. Od 2019 roku odpowiada za rozwój cyfryzacji w AUDI AG, gdzie prowadzi projekty koncentrujące się na wzmacnianiu cyfryzacji sprzedaży i oferowaniu klientom emocjonalnego i prostego doświadczania marki, zarówno online, jak i offline.
Prezes SEAT-a SA i CUPRY, Wayne Griffiths tak wypowiedział się o Dyrektorze ds. Cyfrowego Biznesu i Strategii Produktowej: „Sven Schuwirth jest bardzo wykwalifikowanym menedżerem, który w ostatnich latach stał się niezwykle ważną osobą w świecie cyfryzacji. Ma świetną wizję cyfrowej transformacji marki. Zatrudnienie go pozwoli nam poprawić integralność naszych produktów i usług oraz usprawnić sposób, w jaki wchodzimy w interakcje z klientami”.
Schuwirth ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej.
W 1999 roku, po ukończeniu studiów z zakresu zarządzania i inżynierii na Uniwersytecie Technicznym w Berlinie i Uniwersytecie Kalifornijskim, Schuwirth rozpoczął karierę w AUDI AG. W 2004 roku został Kierownikiem ds. Rozwoju i Wizerunku Marki. W 2008 roku objął stanowisko Dyrektora Strategicznego, odpowiadał za strategię produktową, portfolio i komunikację marki.
Od 2009 do 2016 roku Schuwirth był Dyrektorem ds. Rozwoju Marki i Cyfryzacji. Następnie był odpowiedzialny za cyfrowy biznes w AUDI AG. W 2019 roku wrócił do AUDI AG, po roku pracy dla BMW AG, aby objąć kierownictwo nowo utworzonego działu „Marka Audi, Cyfrowy Biznes i Doświadczenia Konsumenta”. Od 1 kwietnia 2020 roku Schuwirth koncentruje się na usługach premium w samochodach osobowych i na elektromobilności