Cécilia Taieb została mianowana nową Globalną Dyrektor ds. Komunikacji SEAT S.A. Stanowisko to objęła 15 kwietnia . Dysponuje ponad 20-letnim doświadczeniem w komunikacji strategicznej, mediach społecznościowych, kierowaniu i zarządzaniu zmianami. Dyrektor Globalna dołącza do SEAT-a S.A. w czasie wielkich wyzwań dla przyszłości firmy i jej marek – SEAT-a i CUPRY i rozpoczyna proces transformacji w kierunku elektryfikacji i zrównoważonej mobilności.
Taieb, która będzie podlegać bezpośrednio Prezesowi SEAT-a S.A. Wayne’owi Griffithsowi, wejdzie w skład zarządu firmy. Przejmie odpowiedzialność za kierowanie takimi obszarami jak komunikacja korporacyjna, CSR i wizerunek, produkt i eventy, aktywacja contentowa i komunikacja wewnętrzna. Będzie również kierować 30-osobowym zespołem.
Jej głównym celem będzie wzmocnienie strategii cyfrowej SEAT-a S.A. Będzie działać w obszarze nowych sposobów komunikacji oraz nowych kanałów i platform wspierających komunikację firmy oraz marek SEAT i CUPRA z nowymi, coraz bardziej zróżnicowanymi i globalnymi konsumentami.
Prezes SEAT-a S.A. Wayne Griffiths podkreślił, że: „Jesteśmy w momencie transformacji. Dążymy do zmiany status quo i podejścia do zadań w inny sposób. Pojawienie się Cécilii, profesjonalistki spoza branży motoryzacyjnej, daje nam możliwość postawienia kolejnego kroku naprzód w naszej strategii komunikacji”.
Griffiths dodał, że: „Cécilia ma wielokulturowy profil i rozległe międzynarodowe doświadczenie, które pomogą skonsolidować markę SEAT i wzmocnić ekspansję CUPRY jako młodego i niekonwencjonalnego gracza w przemyśle samochodowym. Cécilia będzie kierować silnym zespołem specjalistów ds. komunikacji, którzy w ostatnich latach pomogli firmie SEAT S.A. zwiększyć zauważalność, reputację i wizerunek firmy”.
Taieb ma ponad 20-letnie doświadczenie w komunikacji strategicznej w różnych branżach.
Taieb w dużym stopniu przyczyniła się do ustanowienia nowych, globalnych standardów komunikacji w różnych sektorach, w których pracowała. Piastowała kilka wysokich stanowisk, w tym ostatnio w branży opieki zdrowotnej – kierowała globalnymi zadaniami korporacyjnymi AstraZeneca Oncology z centrali w Cambridge (Zjednoczone Królestwo). Dokonała rebrandingu obszaru terapii i rozpoczęła serię globalnych kampanii mających na celu rozszerzenie zasięgu na całym świecie. Wcześniej była odpowiedzialna za globalne zadania korporacyjne dla jednostek biznesowych zajmujących się sprawami sercowo-naczyniowymi, nerek i metabolizmu. Pod kierownictwem Taieb dwie z największych franczyz firmy odnotowały znaczny wzrost. Zanim zdobyła globalne doświadczenie, kierowała komunikacją AstraZeneca Spain i jej Fundacji. Pracowała również w obszarze doradztwa personalnego w ramach Page Group (dawniej Michael Page Holding), gdzie była Dyrektor ds. Komunikacji, Szkoleń i Rozwoju na obszar Europy Południowej, Rosji, Polski, Turcji i Afryki. Ukończyła Wydział Tłumaczeń Pisemnych i Ustnych oraz Stosunków Międzynarodowych na ISIT (Institut Supérieur d’Interprétation et de Traduction) w Paryżu (Francja), uzyskała magisterium z Międzynarodowych Negocjacji Biznesowych na Uniwersytecie Sorbonne-Nouvelle (Université Sorbonne-Nouvelle) w Paryżu oraz Program Wykonawczy Zarządzania i Przedsiębiorczości w MIT (Instytut Technologii w Massachusetts). Biegle włada językami: hiszpańskim, angielskim i francuskim.