NAJWYŻSZA WIELKOŚĆ SPRZEDAŻY
SEAT odnotowuje kolejny wzrost wyników sprzedaży samochodów w listopadzie
SEAT jest tylko o krok od osiągnięcia najwyższego poziomu sprzedaży w swojej 68-letniej historii. Zaledwie miesiąc przed zamknięciem 2018 r. marka odnotowała wzrost swojej światowej sprzedaży o 13,0% w porównaniu z wynikami osiągniętymi zeszłego roku w okresie od stycznia do listopada. Teraz wyniosła ona 492 300 samochodów (2017: 435 500). Tym samym SEAT już w tej chwili przebił swój ubiegłoroczny wynik sprzedaży samochodów, który wyniósł 468 400 dostaw pojazdów. Jest to najwyższa w historii firmy sprzedaż w okresie od stycznia do listopada.
Sprzedaż producenta przyśpieszyła ponownie w listopadzie, wzrastając o 7,2% (w sumie: 43 300 sprzedanych pojazdów) w porównaniu z liczbą samochodów sprzedanych w tym samym miesiącu w 2017 r. (40 400).
Jak mówi wice-prezes SEAT-a ds. Sprzedaży i Marketingu, Wayne Griffiths, „przekroczenie wielkości sprzedaży z 2017 r. już na miesiąc przed końcem roku to bardzo dobry wynik. Jesteśmy o krok od końca wyjątkowo udanego 2018 r. z najlepszym wynikiem sprzedażowym w historii SEAT-a. Co więcej, biorąc pod uwagę iż obecnie dostępne jest ponad 90% gamy silników, sytuacja wynikła z wprowadzenia standardu WLTP powoli wraca do normy”.
Na miesiąc przed końcem 2018 r. ten wzrost sprzedaży spowodował, że SEAT już przekroczył rekordową, roczną wielkość sprzedaży samochodów dla krajów takich jak Niemcy, Wielka Brytania, Austria, Izrael i Maroko. W Niemczech, głównym rynku zbytu dla SEAT-a, wynik marki wzrósł o 14,0%, przy całkowitej wielkości sprzedaży wynoszącej 108 200 pojazdów; 14,8% w Wielkiej Brytanii (60 100); 9,3% w Austrii (18 100); 7,1% w Izraelu (8 900) i 11,7% w Maroku (2 000).
Ponadto po raz pierwszy od 2007 r. SEAT sprzedał ponad 100 000 pojazdów w Hiszpanii, odnotowując wzrost na poziomie 16,8% (w sumie 104 000). SEAT jest wiodącą marką w Hiszpanii, a mały samochód Ibiza i hatchback Leon są najczęściej rejestrowanymi modelami samochodów. Całkowity poziom dostaw również wzrósł w krajach takich jak Francja i Włochy. Sprzedaż SEAT-a skoczyła o niemal 30% we Francji (28 700; + 28.7%), czyniąc z niej najszybciej rosnący rynek w Europie.
Dobre wyniki dostaw odnotowano również we Włoszech, gdzie wzrost osiągnął 14,6%, przy wielkości sprzedaży na poziomie 19 100 samochodów, jak również w Portugalii (9 200; +19,4%) i Belgii (9 100; 24,9%). Przy czym, to Algieria nadal pozostaje krajem z największym corocznym wzrostem sprzedaży. W porównaniu z 2017 r. (4 400) sprzedaż wzrosła 4-krotnie, a przy wielkości 18 400 sprzedanych pojazdów jest szóstym największym rynkiem zbytu dla SEAT-a.