Millenialsi zatrudnieni w SEAT-cie chcą pracować w firmie w pełni zdygitalizowanej i elastycznej
Cyfrowa generacja – młodzi pracownicy SEAT-a
Martorell, 21/09/2016. - SEAT postanowił wsłuchać się w głos pracowników reprezentujących pokolenie millenialsów, którzy stanowią aż 24% wszystkich zatrudnionych. Spośród pracowników wybrano reprezentatywną grupę 32 osób poniżej 28-goroku życia i zaangażowano ich w wyjątkowe warsztaty innowacyjności. Ich głównym celem było zdefiniowanie najbardziej efektywncyh metod pracy, które miałyby zostać wdrożone w w przyszłości. Millenialsi pracujący w SEAT-cie chcą pracować w firmie w pełni zdygitalizowanej i elastycznej, ceniącej niezależność, ale jednocześnie promującej pracę zespołową.
Warsztaty innowacyjności
Pokolenie millenialsów to generacja, którą trudno scharakteryzować w kilku słowach. Wszystkich członków tej grupy łączą z pewnością dwie rzeczy – masowe wykorzystywanie technologii cyfrowych i intensywna komunikacja za pośrednictwem internetowych serwisów społecznościowych. Właśnie z tego powodu, warsztaty w dużej mierze opierały się na współpracy z urządzeniami mobilnymi i na wykorzystywaniu takich narzędzi, jak Facebook. Młodzi pracownicy wzięli udział w sesjach online, na których prezentowano m.in. filmy motywacyjne inspirowane znanymi na całym świecie wystąpieniami zwanymi “TED Talks”. 32 pracowników wyposażonych w tablety i smartfony, pod hasłem “ Przyszłościowa wizja pracy w SEAT-cie” uczestniczyło w analizie 4 obszarów: przywództwa, rozwoju, wydajności i metod pracy.
Xavier Ross, wiceprezes ds. Zasobów ludzkich stwierdził, że “dla firmy, która przechodzi cyfrową transformację, opinia pokolenia millenialsów jest kluczowa”. Ross przyznał również, że “już 24% pracowników firmy to właśnie millenialsi. Tylko w grupie pracowników, których przyjęto do SEAT-a w 2015 roku, osoby poniżej 30-go roku życia stanowiły aż 53%”.
Co przyniesie przyszłość
Najmłodsi pracownicy spółki stwierdzili, że najważniejszą rzeczą w firmie jest jej pełna dygitalizacja. A to oznacza otwarcie się na nowoczesne, wirtualne technologie i ich wykorzystywanie w pracy. Uczestnicy warsztatów zauważyli również, że niezwykle istotna jest elastyczność firmy w doborze metod pracy – warto wykorzystywać e-learningi i programy motywacyjne. Niezbędne wartości biznesowe wskazane przez SEAT-owych millenialsów to przejrzystość, współpraca, prostota, a także bliska współpraca z liderami, którzy wyznaczają określone cele.
Wysłuchaliśmy, teraz działamy
Obecnie, specjalnie przygotowana na warsztaty strona na Facebooku jest istotnym narzędziem firmy. To tu toczy się dyskusja na temat zainicjowanych projektów, tu są rozwijane i tu pojawiają się kolejne, nowe inicjatywy.