Firmy Accenture i SEAT stworzyły prototyp koncepcji, która wspiera styl życia kierowców związany z łącznością.
Barcelona, 23/02/2016. – Firmy Accenture (NYSE:ACN) i SEAT opracowały prototyp koncepcji, która stwarza nowe możliwości dla usług dostępnych w Internecie Rzeczy (IoT) i w samochodach z łącznością. Koncepcja została zaprezentowana przez Accenture podczas Mobile World Congress w Barcelonie w Hiszpanii. Rozwiązanie to obejmuje trzy elementy: łączność car-to-home, alerty związane ze statusem samochodu oraz możliwość monitorowania zachowania kierowcy. Obecnie SEAT bada dostępne rozwiązania łączności z samochodem, by określić, które z nich jest najbardziej odpowiednie.
Funkcja status samochodu pozwala użytkownikom aplikacji skopiowanie elementów deski rozdzielczej na ich urządzenie mobilne z jakiejkolwiek lokalizacji, co umożliwia wizualizację pomiarów, takich jak poziom paliwa i oleju podczas podróży, lub kiedy samochód jest zaparkowany.
Aplikacja umożliwia przekazywanie ostrzeżeń i alertów na urządzenie mobilne, zgłaszając potencjalne problemy z silnikiem lub częściami. Wraz z każdym komunikatem błędu, z elektronicznej instrukcji obsługi samochodu zostanie wyświetlona powiązana informacja. Z aplikacją zintegrowana jest także pomoc drogowa. W sytuacji awarii, szczegóły i rodzaj usterki poszczególnych części samochodu, jak również aktualne położenie samochodu, mogą być udostępnione odpowiedniej firmie.
Aplikacja została zaprojektowana tak, by umożliwić dostarczanie wiadomości od dealera, powiadamiające użytkowników np. o konieczności wymiany części lub przypominających o zbliżającym się terminie przeglądu. Aplikacja będzie wyświetlać koszty i oferty indywidualnych dealerów, będzie miała również możliwość integracji z aplikacjami kalendarzowymi, dzięki czemu będzie można umówić się na wizytę.
Technologia ta daje też kierowcy możliwość monitorowania swego zachowania. Historia jego zachowań i nawyków za kierownicą jest zestawiana z bieżącymi danymi gromadzonymi podczas każdej podróży, do których zostanie zastosowany adaptacyjny algorytm, dzięki któremu użytkownik może otrzymywać porady dotyczące tego, jak poprawić technikę jazdy, rekomendacje umożliwiające poprawę osiągów, a także wskazówki, jak prowadzić samochód w sposób przyjazny środowisku, a nawet jak zaoszczędzić pieniądze poprzez redukcję zużycia paliwa i nieplanowanych wizyt w warsztacie samochodowym.
Funkcja car-to-home zastosowana w prototypowej koncepcji, wykorzystuje łączność mobilną do tego, by kierowcy SEAT-a mogli zdalnie sterować połączonymi urządzeniami domowymi. Poprzez integrację geolokacji w aplikacji mobilnej, możliwe jest np. automatyczne osiągnięcie temperatury, jaka panuje w samochodzie, także w domu, w momencie, kiedy samochód znajdzie się w określonej odległości od posiadłości. Koncept umożliwia również zdalne zaprogramowanie termostatu, który steruje centralnym ogrzewaniem w domu, z poziomu deski rozdzielczej samochodu. Inne urządzenia, którymi można sterować w podobny sposób, to wearable, oświetlenie w domu, czy kamery monitoringu.
"Aplikacja MY SEAT to kolejny krok umożliwiający nam umiejscowienie się w ekosystemie samochodu z łącznością. ” powiedział Pablo Barrios, Kierownik Globalny Marketingu Cyfrowego i CRM firmy SEAT. “Dzięki tej nowej aplikacji będziemy mieć możliwość stałego, dopasowanego do indywidualnych potrzeb, właściwego dialogu z klientami, oferując jednocześnie mnóstwo korzyści zarówno SEAT-owi, jak i samym klientom."
Prototyp koncepcji jest zbudowany jako usługa na Połączonych Platformach Accenture, otwartej i rozległej, globalnie rozlokowanej architekturze platform, która dla celów tego projektu została znacznie zoptymalizowana pod Microsoft Azure IoT Suite. Dzięki temu SEAT i Accenture mogły natychmiast przejść od tworzenia idei do budowania i rozwijania prototypu koncepcji w branży IoT.
“Eksperymentowanie z udostępnionymi w IoT rozwiązaniami w ten sposób jest kluczowe dla rozpoznania, gdzie można generować wartość dla biznesu.” powiedział Joan Cavallé, dyrektor zarządzający w motoryzacyjnej działalności Accenture. “W projekcie tym, podjętym wspólnie z marką SEAT, byliśmy w stanie szybko opracować branżowe rozwiązanie, które potwierdza potencjał IoT w ekosystemie samochodów z łącznością. Fakt, że możliwa jest również interakcja z połączonym ekosystemem domowym i urządzeniami mobilnymi wskazuje kierunek przyszłości i to, jak „połączony świat” będzie wyglądał za kilka lat.”
Wcześniej w tym roku, firma Accenture współpracowała z SEAT-em, pomagając w opracowaniu strategii dotyczącej samochodów z łącznością.